| Godziny | Aktywność dziecka |
|---|---|
| 6:00–8:15 |
🧩 Zabawy swobodne w sali indywidualne lub w zespołach: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne, gry stolikowe. ✏️ Indywidualna praca z dzieckiem: rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej, grafomotoryki (dzieci starsze). 🎵 Zabawy prowadzone przez nauczyciela: ruchowe, ze śpiewem, przy muzyce, integrujące grupę, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe. |
| 8:15–8:30 | 🧘♂️ Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe i ze śpiewem. |
| 8:30–9:00 |
🧼 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. 🍽️ I śniadanie. 🧼 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. |
| 9:00–10:00 | 🎓 Zajęcia dydaktyczne: aktywność językowa, społeczna, matematyczna, przyrodnicza, muzyczna, ruchowa, plastyczna, techniczna, teatralna. |
| 10:00–11:00 |
🌳 Pobyt na powietrzu: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy swobodne, spacery (dzieci młodsze). 🧩 Zabawy swobodne w sali: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne. |
| 11:00–11:30 |
🧼 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. 🍽️ II śniadanie. 🧼 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. |
| 11:30–13:00 |
🛌 Odpoczynek: leżakowanie (dzieci 3-letnie). 🌿 Pobyt na powietrzu: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy swobodne, prace gospodarcze i ogrodnicze, spacery, wycieczki (dzieci starsze). 🎨 Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci. |
| 13:00–13:30 |
🧼 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. 🍲 Obiad. 🧼 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. |
| 13:30–17:00 |
🌟 Ćwiczenia relaksacyjne: słuchanie muzyki, literatury dziecięcej, opowiadań nauczyciela, gimnastyka relaksacyjna, ćwiczenia oddechowe. 🧠 Zabawy prowadzone przez nauczyciela: dydaktyczne, badawcze, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, gry dydaktyczne (starsze dzieci). 🧁 Podwieczorek dla dzieci. 🧩 Zabawy swobodne w sali indywidualne lub w zespołach: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne, pobyt na powietrzu. 📝 Prace porządkowe i czynności organizacyjne: podsumowanie dnia i planowanie dnia następnego. |